Tuesday, October 2, 2012

Baja DI Grow

Assalamualaikum,

Hari ni den nak tlg promosikan Baja DI Grow yg kawan den jual:

Artikel kat bawah ni den ambik copy dari http://www.irodology88.ws/bajaDIgrow.html

Berkat Baja D.I.Grow

Selain daripada menyuburkan tanaman baja D.I.Grow turut membantu memperbaiki kualiti tanah, mempertingkatkan sistem rerambut akar dan juga akar, agar dapat berfungsi membantu meningkatkan penyerapan air dan baja oleh pokok. Selain itu ia juga merangsangkan proses pendebungaan dan mengurangkan proses pengguguran bunga dan juga putik, mempercepatkan proses kematangan pokok, manakalaAcadian seaweed yang mengandungi asid amino yang tinggi dapat membantu dalam mempertingkatkan keperluan asas pokok.

Baja D.I. Grow telah dicipta dengan dua jenis produk yang berbeza. Iaitu pakej botol merah dan hijau. Kedua-dua kandungan N.P.K turut berbeza. Bagi pakej botol hijau, kandungan nisbah N.P.K 21:21:21. Penghasilan nisbah N.P.K sedemikian bertujuan membantu tumbuhan menerima protein, enzim, klorofil, dan vitamin yang secukupnya.

Berbuah hingga kepangkal pokok

Dengan adanya agen-agen tersebut tanaman dapat hidup dengan lebih segar dan sihat serta memperbaiki mutu daun yang lebih sihat. Hasilnya boleh dilihat daripada daun yang kelihatan hijau berkilat dan ia sesuai untuk meningkatkan hasil pengeluaran industri tanaman untuk makanan ternakan seperti napier. Produk baja bagi botol hijau sesuai untuk pertubuhan pokok yang yang menggunakan biji benih sebagai asas.

Bagi produk baja merah pula, kandungan N.P.K agak berbeza iaitu 12:25:30. Kajian telah membuktikan apabila petani menggunakan produk baja D.I. Grow sama ada hijau atau merah, ia menggalakkan penghasilan bunga dan buah yang lebih banyak. Ia terbukti untuk apa juga tanaman termasuk durian, dan kelapa sawit. Bagi kelapa sawit, saiz buah lebih besar dan lebih berat.

Isi yang sangat baik

Perkara tersebut berlaku kerana tumbuhan tersebut telah mendapat khasiat atau nutrisi yang secukupnya daripada baja D.I. Grow. Selain membantu menyihatkan pokok dan menggalakkan hasil tanaman,






Ape2 hal kalo ada yg berminat call no ni yo :

Ujang : 012-6601014


No comments:

Post a Comment