Monday, December 5, 2011

Inkubator Di Pedas Agro Farm

Salam,
Kalau dulu masa mula2 buat projek ayam ni den hanya pakai sebijik inkubator je,tapi sekarang den dah terpaksa pakai 3 bijik.2 bijik untuk proses pengeraman dan sebijik lagi utk proses hatching.Setiap 3 hari sekali akan ada telur yang masuk dalam inkubator untuk proses pengeraman dan dalam inkubator untuk hatching akan ada telur yg menetas.Den akan biarkn anak ayam yg menetas sampai 2 ke 3 hari sampai bulu dia kering dan dah nampak aktif, baru den pindahkan ke border.Den bukan saje2 nak buat satu inkubator untuk proses hatching ni.Bukan ape korang pun  tau kan masa telur2 ayam ni menetas,mmg kotor inkubator di buat nye.Bile den pakai inkubator untuk hatching ni senang,lepas 3 batch telur ayam menetas baru den bersihkan inkubator ni.Kot dulu habis telur2 yg dalam inkuabtor kotor,bau dia tak usah cakap la,leceh, nak keluarkan telur,nak bersihkan inkubator pastu masukkan balik telur.Ha sekarang ni sonang jo poit,masa pun dapat di jimatkan.

Yang belah kiri atas dan bawah tu inkubator untuk pengeraman dan yang belah kanan bawah tu inkubator untuk hatching

2 comments:

  1. Assalamulaikum: Nak Tanya. PEDAS AGRO FAM ni terletak kat kampung mana ya...........Bukan apa,ingat kalau balik REMBAU(KG Isteri)nak gak gi sana membeli apa yang patut. Lagipun akak IPAR memang mengajar kat SK PEDAS.....mungkin kalau saudara memberi alamat lengkap,senang sikit untuk saya ke sana........DPD ABDUL Kadir

    ReplyDelete
  2. Informasi bagus di sini, saya ingin berbagi dengan Anda semua pengalaman saya mencoba mendapatkan pinjaman untuk memperluas Bisnis Pakaian saya di Malaysia. Sangat sulit pada bisnis saya turun karena penyakit kecil saya waktu singkat maka ketika saya sembuh saya membutuhkan dana untuk mengaturnya lagi bagi saya untuk memulai jadi saya bertemu Mr Benjamin seorang petugas konsultan pinjaman di Le_Meridian Funding Service. Dia bertanya saya tentang proyek bisnis saya dan saya katakan kepadanya saya sudah memiliki One dan saya hanya perlu pinjaman 200.000,00 USD dia memberi saya formulir untuk diisi dan saya juga dia bertanya kepada saya tentang ID Valid saya dalam beberapa hari. Mereka melakukan transfer dan pinjaman saya diberikan . Saya benar-benar ingin menghargai upaya di sana juga mencoba untuk memberikan ini kepada siapa pun yang mencari pinjaman bisnis atau masalah keuangan lainnya untuk Menghubungi Layanan Pendanaan Le_Meridian Di Email: lfdsloans@lemeridianfds.com / lfdsloans@outlook.com. Ia juga tersedia di WhatsApp Contact: +1 -9893943740.

    ReplyDelete