Tuesday, November 2, 2010

Pertandingan Malas

tersebutlah kisah disebuah kampung yang bernama Kampung Rajin....Penduduk di kampung ini tesangat-sangat terkenal dengan sikap yang tersangatlah rajin..asal sebut je rajin, mesti teringat orang kt kampung..dan sehinggalah pada suatu hari, raja di tempat ini ingin membuat pertandingan yang digelar pertandingan " orang malas ".Tujuan raja ni buat pertandingan sebab dia nak cari orang yang paling malas kat kampung tu sebab banyak sangat orang yang rajin.,dan sehinggalah pada suatu hari di hari pertandingan tersebut datanglah begitu ramai orang yang ingin menyertai dan ingin melihat pertandingan tersebut....datanglah seorang pemuda pertama menghadap raja itu.....
pemuda1: ampun tuanku..patik rasa di kampung ini patiklah yang paling malas,,,....
raja: kenapa kamu berkata demikian?
pemuda1:kalau tuanku nak tahu,saya nak makan pun orang yang suapkan...
penduduk kampung : wahhhhhhh........
raja : tanpa membuang masa lagi, patik mengishtiharkan,,,,pemuda ini adalah PEMENANG.........
pemuda2 :tunggu....
raja :kamu ni kenapa???
pemuda2 : saya rasa, sayalah yang lebih layak untuk memenangi paertandingan ini...
raja : kenapa pula???
pemuda2 : kalau tuanku nak tahu,,saya nak makan pun kena orang yang tolong kunyahkan
penduduk kampung : Huhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.....
raja : tanpa segan silu,patik mengishtiharkan bahawa...pemuda yang kedua inilah PEMENANGN.....
pemuda3 : tunggu................................
raja : kamu ni, kenapa pula nak menyibuk????
pemuda3 : saya bukan nak menyibuk tuanku...tapi,saya rasa sayalah yang paling malas, tuanku...
raja : cuba cerita apa yang kamu malas....
pemuda3 : saya nak cerita pun malas tuanku......

No comments:

Post a Comment